تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد
سرخط خبرها

کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد

  • کد خبر: ۲۲۲۱۲۴
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد
سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایران هیچ پیامی به ما در مورد زمان و هدف حمله به اسرائیل نداد.

به گزارش شهرآرانیوز، جان کربی روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره پاسخ تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق سوریه گفت: ایران هیچگاه پیامی به ما در مورد زمان و هدف (حمله) نداد. این روایت که ایران به ما در مورد قصد خود خبر داده، مضحک است.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی درباره پاسخ ایران به اسرائیل ادعا کرد: این حمله مستلزم محکومیت صریح جامعه بین‌المللی است.

کربی همچنین در پاسخ به سوالات درباره واکنش اسرائیل به عملیات وعده صادق از سوی ایران گفت: دولت اسرائیل خودش تعیین خواهد کرد که آیا قرار است پاسخی داده شود یا نه. تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پاسخ به آنچه ایران روز شنبه انجام داد، برجعهده اسرائیل است.

 این سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد: ما در تصمیم‌گیری اسرائیل دخالتی نداریم. اما در مورد دفاع آمریکا از اسرائیل در عملیات روز شنبه ایران گفت: ما در این بازی نقش داریم و این را ثابت کردیم. 

 کربی در عین حال درباره موشک‌ها و پهپاد‌های پرتاب‌شده از سوی ایران به اسرائیل، ادعا کرد: موشک‌های بسیار کمی از سامانه‌های دفاعی عبور کردند. خسارت جزئی به یک پایگاه هوایی در اسرائیل وارد شد. متأسفانه یک دختر جوان بی‌گناه کمتر از ۱۰ سال به شدت مجروح شد. این تنهامصدومی است که ما از آن آگاه هستیم.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین برای افزایش روحیه و توان مقامات اسرائیلی باوجود آنکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا حمله هوایی ایران علیه اسرائیل را بی‌سابقه خوانده است، مدعی شد: دفاع شنبه، برتری نظامی اسرائیل و ضعف نظامی ایران در مقایسه با اسرائیل را نشان داد. رئیس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل خواست به پیام این موفقیت برای اسرائیل و تمام منطقه فکر کند.

این سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: ما به گفتگو با اسرائیل در مورد رفح ادامه می‌دهیم، اما تمرکز کنونی بر اقدام ایران است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->